Dolfijnen en Zulu's. - Reisverslag uit Salt Rock, Zuid-Afrika van Johan Gatsjadoerian - WaarBenJij.nu Dolfijnen en Zulu's. - Reisverslag uit Salt Rock, Zuid-Afrika van Johan Gatsjadoerian - WaarBenJij.nu

Dolfijnen en Zulu's.

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

12 November 2015 | Zuid-Afrika, Salt Rock

Hallo daar allemaal.

Hier weer even een verslag van onze laatste dag aan de Dolphincoast...alleen omdat ik zeker weet dat ik nu nog WiFi hier heb,en van ons verblijf in Swaziland niet zeker weet of ik het daar heb.
De afgelopen dagen die wij hier hebben doorgebracht waren mooi maar nat....net Nederland,alleen warmer dan.
Gisteravond nadat Esther en ik uit St Lucia terug reden ( waar het de hele dag bloedverzengend heet was) kwamen wij 50 km voordat wij weer op onze thuisbasis waren in zeer slecht weer terecht.....wat heet slecht weer....toen wij een klein uurtje thuis waren brak de pleuris hier pas echt uit.....een tropische storm noemen ze zoiets...niet normaal meer.
Ik vond het wijs dat het zo bliksemde en knalde,en heb er ook echt van genoten....ik denk de bevolking ook,want het was hier te droog volgens de lokale mensen.
Vanaf het huisje naast ons kwam er een waterval van het dak afzeilen zo hard regende het.
Dit heeft een dikke anderhalf uur geduurd en toen zijn wij maar ons bedje gaan opzoeken.
Vanochtend tijdens het ontbijt ( wij zaten binnen aan de bar te ontbijten) zit ik eigenlijk nog een beetje te suffen toen ik "iets" achter Maartje in de zee zag bewegen.....Dolfijnen!!! eindelijk kunnen wij ze allemaal zien, want ik was de enige die ze drie dagen eerder zag voorbij zwemmen....iedereen is meteen dol enthousiast en vliegt naar buiten om ze nog beter te kunnen zien.
Ik pak snel mijn foto toestel en verwissel als een razende Roeland mijn kleine lens voor de telelens om zo nog mooiere foto's te kunnen maken.
Gelukt!!!
Iedereen is blij....dat wij dit toch nog even mee mochten maken...het waren er ongeveer 30 en na 5 minuten zijn ze alweer uit het zicht verdwenen, wat is dit toch een genot voor het oog en o zo speciaal om dit ook eens mee te maken, dolfijnen in hun eigen omgeving voorbij zien zwemmen...hier kan geen Dolfinarium aan tippen!!
Aan het eind van de ochtend hadden wij besloten om met zijn vieren naar een krokodillen farm te gaan, want thuis blijven zitten is geen optie.
Wij gaan vrolijk op weg...de eigenaar van dit huis heeft ons uitgelegd dat er op zo'n 25 minuten afstand een mooie farm is dus wij vrolijk op weg.
Dus niet....een omleiding gooit roet in het eten waardoor wij eigenlijk door een geluk bij een ongeluk de TomTom moeten raadplegen.
Ik tik dierentuin in ( ik kon niet anders) en kom op een reptielenpark terecht, die is 53 km verderop en wij besluiten om daar naartoe te rijden.
De rit er naartoe brengt ons in een gebied wat duizend heuvelen heet....en hoe....kronkelend over de wegen naar boven toe...het ene huis nog mooier als het andere, en de ene afgrond nog dieper als de ander....wat een schitterend uitzicht.
Uiteindelijk komen wij op het ' park ' terecht om 13.15 uur.
Wij kijken even welk programma wij zullen nemen...Reptielen kijken....Bushs safari...Zulu dansers....what the heck...wij nemen alles.
Zulu dansers waren mooi om te zien, een huwelijksdans werd er voorgedaan.
Daarna de Bush Safari.....het weer was inmiddels slechter geworden en het regende dus...daar liep pipo...in zijn korte broek en T-Shirt terwijl de dames hun winterkleren hadden meegenomen...ik was stiekem best jaloers op ze, maar jullie kennen mij....kou is een emotie en die kun je uitschakelen.....NOT!!!
Gelukkig kregen wij warme dekens mee en die hebben hun dienst wel bewezen....papa zat als een mietje onder de dekens.
Wij hebben de eerste giraffen gezien van deze reis en ook nog een heel bijzonder vogeltje...de Hoeppoe, lijkt een beetje op een specht maar mooi om te zien.
Na een uur waren wij weer terug op bestemming...Esther enige doodservaringen rijker en Maartje had geen kont meer van al dat gehobbel en geschud ...en dan heb ik het nog niet eens gehad over de hoogte verschillen...wat een uitzicht zeg....
Daarna nog even gegeten bij de KFC en toen weer op huis aan.
Morgen wordt een enerverende dag....ongeveer 400 km naar Swaziland, en daar hebben wij dus geen TomTom kaart van, helaas pindakaas, dus op de oude manier de weg zien te vinden....met de kaart dus.
Nou mensen...ik ga er een eind aan breien en ga nog wat foto's toevoegen zodat jullie ook daar weer van kunnen genieten.
Wordt vervolgd......een warme groet uit Zuid-Afrika van Maartje,Eileen,Esther en ik natuurlijk....




  • 12 November 2015 - 21:31

    Wilma (vakantiehuis Mhofu):

    Je beschrijft alsof ik het meemaak! Leuk! Prachtig dolfijnen. En als een ZA zegt 20 min tel er een uur bij... Een rechte weg door Swazi. Makkie. Rij voorzichtig om de potholes heen. Groet!

  • 12 November 2015 - 21:48

    Wilma:

    Ha ha je mot een boek gaan schrijven Johannes en Esther je blijft toch nie aan zo'n manneke vastplakken he.
    Eileen en Maartje jullie nemen ze wel mee terug hoor!!!!
    Veel plezier en op naar Swaziland, doei, doei

  • 13 November 2015 - 16:58

    Paul:

    Ziet er allemaal wel super uit hoor wauw!!!!!!Was Shaka er ook die dag?, en is dat niet lastig drinken Johan, bier uit een ronde kruik. Het weer in ollanda is zwaar vagin dus geniet maar lekker van de zon. Have fun in Swaziland.

  • 13 November 2015 - 20:58

    Kegam:

    Nu alleen nog een beetje vorst en wat sneeuw en dan heb je alles gehad!
    Weer of geen weer, je bent in ieder geval even weg uit de hedendaagse malaise.
    De vele plaatjes die geschoten worden zullen bij terugkomst je helpen herinneren aan die onvergetelijke tijd
    die jullie op dit moment hebben.
    Voor je het weet sta je weer bekeuringen uit te schrijven...............
    Gr. Keg



  • 14 November 2015 - 10:02

    Ada:

    He allemaal
    Ziet er super uit allemaal. En ik zie hele mooie schoenen en een tas ;-).
    Pas maar op straks raak je Esther kwijt aan zo'n knappe man, die heeft meer vrouwen als jij dus meer aanzien. Bekijk de foto nog maar eens en kijk een hoe ze naast hem staat, zo ontspannen!
    Zal Esther best goed staan een schoteltje in haar lip.
    Hoe smaakte het zoeloe bier? Of gaat je voorkeur toch uit naar kabouterbier?
    Veel plezier in Swaziland, en pas goed op je vrouwtjes.
    Gr. Ada


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Salt Rock

Johan

Actief sinds 10 Okt. 2015
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 3039

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 28 November 2015

Onze trip naar Zuid-Afrika.

Landen bezocht: